Drs. Ellen van Aanen
Psycholoog (n.p.). Na haar studie klinische en gezondheidspsychologie heeft ze veel ervaring opgedaan als psycholoog in het basis en speciaal onderwijs.
Momenteel werkt ze als opleidingsdocent bij de Academie Educatie van de CHE en is ze actief op het gebied van post-hbo nascholing.
Professionele communicatie en collectief leren binnen Professionele Leergemeenschappen zijn belangrijke thema's in het werk van Ellen.
Ze verzorgt bij de Master Contextuele Hulpverlening onder andere de colleges Gedragsproblemen en Positieve psychologie.
Mw. Janneke van Beek
Maatschappelijk werker VO, contextueel therapeut en leertherapeut VCW, ECP therapeut i.a., contextueel supervisor VCW en LVSC, Werkt als docent supervisor bij de CHE en in een eigen praktijk voor contextuele therapie, supervisie en coaching.
Bij het ICB werkzaam docent, supervisor en leertherapeut.
Marieke Boone Msc.
Marieke is psycholoog en bezig met de afronding van haar proefschrift naar de werkzame elementen van CGT in de preventie van depressie bij jongeren. Binnen het ICB is ze werkzaam als onderzoeksbegeleider en verzorgt zij de lessen ontwikkelingspsychologie.
Dr. Kees Bregman
Kees Bregman is praktisch theoloog en geschoold als contextueel therapeut. Naast zijn predikantschap in Soest is hij opleider voor de Stichting Contextueel Pastoraat in Nederland en heeft hij een kleine praktijk als contextueel counselor. Bij het ICB is hij Begeleider Leerwerkgroepen voor de Master Contextuele Benadering en verzorgt hij in de specialisatie de les ‘levensbeschouwing en contextuele benadering’.
Mw. Corine Clavero MA
Corine is contextueel therapeut en systeemtherapeut i.o. Ze werk bij het ICB als opleidingsdocent, onderzoeksbegeleider en supervisor. Verder doet zij onderzoek in het lectoraat Informele netwerken en laatmoderniteit, en heeft een eigen praktijk voor coaching en training
dr. Wim Dekker
Socioloog en lector informele netwerken en laatmoderniteit. In 2020 promoveerde Wim op ‘Ergens bij horen’, een discoursanalyse naar gezinsconcepten in het sociaal werk. Wim geeft is als docent sociologie betrokken bij de master contextuele hulpverlening en is adviseur van de redactie van Contextuele Berichten.
Dhr. Albert van Dieren MCH
Maatschappelijk Werker VO, contextueel therapeut, leertherapeut en supervisor VCW (en LVSC), alsmede ECP therapeut i.a. Albert werkt als onderzoeker bij het CHE lectoraat informele netwerken en laatmoderniteit,. Bij het ICB is Albert werkzaam als docent contextuele hulpverlening en dialogisch werken, en geeft hij supervisie en leertherapie. Albert heeft een eigen praktijk voor contextuele therapie, supervisie en coaching.
Mw. Petra van Dijk
Coördinator Master Contextuele Benadering, Phbo Contetxuele Hulpverlening Basis en Phbo Contextuele Hulpverlening Specialisatie.
Dr. Rens Filius
GZ psycholoog en psychotherapeut. Werkzaam bij Eliagg.
Geeft het ICB programma Psychopathologie en begeleidt afstudeeronderzoeken bij de Master CH.
Peter van Genderen
MfN register mediator met accreditatie familiemediation en DISC-trainer. Peter voert een eigen praktijk voor mediation & coaching en is verder actief betrokken in het netwerk Vredestichters en Agrimediation. Peter is coördinator en trainer bij de Post HBO Mediation van de CHE, docent bij de Specialisatie contextueel werken in Mediation en bij het Master uitstroomprofiel Mediation.
Mw. Christine de Heer-Booij
Tijdens haar werk als leerkracht primair onderwijs heeft Christine klinische pedagogiek gestudeerd. Na het afronden van deze studie is zij als docent binnen de vakgroep Pedagogiek/onderwijskunde van het domein educatie komen werken. Als coördinator fase 3 en de inductiefase is zij nauw betrokken bij het werkveld van het primair onderwijs. Binnen de master is zij verbonden aan het uitstroomprofiel (basis)onderwijs.
Mw. Anne-Maeike Jorritsma
Maatschappelijk werker VO, NVRG, supervisor LVSC, leertherapeut en supervisor VCW en LVSC, ECP-therapeut. Werkzaam als docent, supervisor bij de GH Zwolle en als supervisor bij de CHS Windesheim. Ze is zelfstandig gevestigd systeemtherapeut en redactielid Contextuele Berichten van St. Contextueel Pastoraat. Anne-Maeike is bij het ICB betrokken als supervisor en leertherapeut.
Dr. Danielle van de Koot-Dees
Werkt als onderzoeker bij de lectoraten Jeugd & Gezin en Talenten & Opbrengsten. Studeerde na de pabo theologie en pedagogiek, promoveerde in de godsdienstpedagogiek van het gezin. Ze verzorgt bij de Master Contextuele Hulpverlening de colleges Onderzoeksmethoden en de begeleiding bij Plan van Aanpak en Masterproef. Daarnaast zit ze in de stuurgroep van de Master.
Mw. Wilma van Klaveren MA
Maatschappelijk werker VO, contextueel therapeut en leertherapeut VCW reg, contextueel supervisor VCW reg en LVSC, ECP therapeut. Werkzaam in een eigen praktijk voor contextuele therapie, supervisor en leertherapeut bij het ICB en docent bij de Phbo rouw en verliesbegeleiding.
Drs. Hans van der Meiden
Klinisch psycholoog, cognitief gedragstherapeut en manager behandelzaken bij Karakter kinder & jeugdpsychiatrie. Hans verzorgt bij het ICB het eendaagse programma 'psychopathologie van het kind'.
Dr. Jaap van der Meiden MCH
Contextueel therapeut VCW, systeemtherapeut NVRG en ECP therapeut. Jaap is gepromoveerd op de relevantie en toepasbaarheid van de contextuele theorie. Hij heeft een eigen praktijk voor christelijk georiënteerde hulpverlening en contextuele therapie.
Jaap is oprichter en coördinator van het ICB, is docent Contextuele Hulpverlening en onderzoeksbegeleider. Verder is jaap als onderzoeker betrokken bij het Lectoraat Jeugd en Gezin, waar hij de kennislijn ‘herstel van relaties’ coördineert.
Drs. Ard Nieuwenbroek
Sociaal pedagoog en orthopedagoog. Contextueel therapeut/supervisor/leertherapeut (VCW). Ard is werkzaam als psychotherapeutisch hulpverlener / supervisor in een eigen praktijk, Ortho hulp. Hij is auteur van vele boeken op het gebied van (contextuele) leerlingbegeleiding. Was oprichter en opleider van de opleiding Contextueel Leerlingbegeleider bij Ortho Consult.
Dr. Martine Noordegraaf
SPH, opvoedingsfilosofie. Lector jeugd en gezin van de Academie Sociale Studies CHE.
Martine geeft binnen het ICB het programma onderzoeksmethoden en coördineert de afstudeeronderzoeken van de Master CH.
Dr. mr. Fred Schonewille
Fred is na zijn studie Nederlands recht, Notarieel recht en Christelijke ethiek, door prof. G.P. Hoefnagels opgeleid als mediator en met specialisaties in scheidings- en forensische mediation. Hij is in 2012 gepromoveerd op partijautonomie van echtgenoten in het relatievermogensrecht. Fred is partner in Schonewille & Schonewille Legal Mediation en docent bij Academy Legal Mediation. Verder is Fred hoofdredacteur van het tijdschrift Nederlandse Mediation, ad interim hoofdredacteur van Tijdschrift Conflicthantering, alsmede bekend docent, spreker en auteur. Ook was Fred als Tweede Kamerlid samen met Boris Dittrich indiener van het initiatiefwetsvoorstel dat het spreekrecht voor slachtoffers in strafzaken heeft geïntroduceerd.
Mw. Mary-Jane Foran
Communicatie-adviseur ICB.
Dhr. Kees Verduijn MCH
Maatschappelijk Werker VO, contextueel therapeut, supervisor VCW reg en LVSC, leertherapeut VCW reg, ECP therapeut en Master Contextuele Hulpverlening. Werkzaam als docent en supervisor bij de CHE, medewerker van het Lectoraat Jeugd en Gezin, contextueel therapeut.
Bij het ICB betrokken als coördinator Phbo Specialisatie, docent methodiek Contextuele Hulpverlening, supervisor en leertherapeut
Dr. Gert Vierwind
Maatschappelijk Werker, Theoloog. Supervisor LVSC. Is gepromoveerd op een onderzoek naar rituelen in de residentiële jeugdzorg en werkt als docent en supervisor bij de CHE.
Gert is bij het ICB betrokken als docent filosofische grondslagen contextuele hulpverlening, stuurgroepliden voorzitter Werkveld Adviesraad van het ICB.
Hanneke van Wijgerden-Snoek
Master Contextuele Hulpverlening (VCW reg). Hanneke is werkzaam binnen de Bachelor Social Work en Master Contextueel Denken. Tevens werkt zij in een eigen praktijk voor coaching, counseling en supervisie, ook op gebied van partnerrelatieproblematiek. Binnen de Master is zij betrokken bij het uitstroomprofiel Basisonderwijs.